HONLAPKÉSZITÉS HATODIK LÉPÉSE:on-line marketing eszközök kialakitása
Az on-line marketing nem egyszerűen csak a hagyományos-off-line-marketing eszközök internetes alkalmazását jelenti-de természetesen nem különithető el tőle-szerencsés, ha összhangban, egymást kiegészitve működnek.
Ma már nem elég, ha cégünk rendelkezik telephellyel, üzlethelyiséggel, a virtuális térben is jelen kell lenni.
Weboldalunk elkészitése csak az első lépés-ha nem tudjuk a folyamatos látogatottságot biztositani-akkor gyakorlatilag nem érjük el célunkat. Az oldal életére folyamatosan oda kell figyelnünk:láthatóvá kell magunkat tenni a keresőkön, folyamatos, friss, értékes tartalmakat kell biztositanunk, hogy fenn tudjuk tartani a látogatók, vevők érdeklődést, és vásárlásokat tudjunk realizálni. Ezt sok féle módszerrel támogathatjuk-ezek összesége az on-line marketing.-csak vázlatosan szeretnék irni ezekről,mivel hatalmas anyagot ölelnek fel.Az on-line marketing összetevői: 1.Webanalitika, webstatisztika 2. Kereső marketing, kereső optimalizálás:bannercsere, linkcsere. 3. Virusmarketing 4. Partner programok. 5. RRS: 1. Webanalitika:internetes látogatottság mérés, weblap elemzés:
Amióta léteznek honlapok, valamiféle mérési lehetőségre mindig is volt igény. Az első kezdetleges webstatisztikák képesek voltak megszámolni, hogy hányszor nézték meg honlapunkat látogatóink.
A webanalitika tulajdonképpen egy olyan professzionális webstatisztika, -egy tovább fejlesztett változat-amely a puszta mérőszámokon kívül sokkal mélyebb és testre szabottabb elemzésekhez is tud információt nyújtani. Egy profi webanalitikai megoldás megmutatja, hogy az egyes mérőszámok között milyen összefüggések vannak és a legapróbb részletek is elemezhetővé válnak.
Tehát a számok segitségével el tudjuk végezni a weblap elemzését: feltárja a szerkezet, a tartalom, illetve a vizuális megoldások esetleges gyengeségeit - és igy ezeket ki tudjuk küszöbölni. 2. Keresőmarketing, keresőoptimalizálás: SEO:Search Engine Optimization:Keresőmarketing:segitségével egy oldal láthatóságát tudjuk növelni a keresők találati oldalain-ennek külső, és belső feltételei vannak: A HONLAP OPTIMALIZÁLÁS KÜLSŐ FELTÉTELEI:a weblapunkra mutató linkek mennyisége, és minősége határozza meg. A weblapunkra mutató linkek mennyiségét a következő módokon növelhetjük: -fizetett hirdetések: a keresők oldalain, és más oldalakon is mód van fizetett hirdetések elhelyezésére a természetes találatok mellet. -fizetett listázás: néhány keresőben lehetőség van rá hogy gyorsabban lerüljünk be az adatbázisukba. -bannercsere, bannerhirdetés: mi is a banner?Általában a weboldalak tetején vagy más feltűnő helyen található reklám célú információ, melyre kattintva elérhető a reklámozott szolgáltatás:mozgó reklámcsik, reklámszalag. akár ingyen, akár fizetős lehetőség is van oldalunkon bannercserére, és mi is elhelyezhetjük reklámcsikunkat más oldalakon. -linkcsere: hasonlóan működik a banner csere programhoz:akár ingyen, akár fizetős formában elhelyzhetjük weboldalunk linkjét más oldalakon, ésmi is elhelyzhetünk saját lapunkra más linkeket. a felsorolt lehetőségek segitségével jelentősen meg tudjuk növelni a weboldalunkra kivülről mutató linkek számát. -olyan likek elhelyzése az oldalunkot, amelyet biztosan látnak, és látogatnak a keresők: ha rákeresünk a keresőben a maguk számára legfontosabb kulcsszavakra, és a találati listában szereplő oldalak közül néhányat felhelyezünk lapunkra. HONLAP OPTIMALIZÁLÁS BELSŐ FELTÉTELEI:ezek a megoldások, technikai elemek főképp a weboldal belső szerkezetét érintik-csak érintőlegsen szeretnék irni róla, mivel ez valószinűleg a programoző feladata lesz:) -domain név:a honlap elkészitése előtt meg kell határoznunk, milyen domain név alatt akarjuk futtatni oldalainkat:nem árt tudnunk, hogy az emberek inkább tevékenység alapján keresnek, mint cégnév alapján:ha van rá lehetőség, tevékenységünk neve kerüljön bele a domain nevünkbe. -title/oldalcim, honlap cime- használata: pár szóból álló-az oldal tartalmát minnél jobban kifejező, leiró szöveg-melyet el kell helyezni az oldalak cim-tagjában. -description-az oldal leirása: ez egy 255 leütésnél nem hoszabb leirás minden oldalhoz, ami tartalmazza az összes lényeges kulcsszót:ez azért fontos, mert néhány kereső az oldalt leiró tag tartalmát is figyelembe veszi. -keyword-kulcsszsavak elhelyezése az oldalak első bekezdésében: oldalaink szövegét úgy irjuk, hogy az első bekezdés lehetőleg tartalmazza, foglalja össze weboldalunk kulcsszavait, kifejezéseit. -keresőbarát navigációs menü: a kersők akkor tudják találati listájukon megtalálni a weboldalunkat, ha ismerik az oldalt.akkor ismerik az oldalt, ha a nyitólapról az oldal forráskódjában szereplő HTML hiperlinkeken keresztül be tudják járni az oldalakat:a sima, szöveges link a legjobban alkalmas erre, a flash technológiával készült menük álltalában nem bejárhatók a keresők számára! 3.Virusmarketing: "A virus marketing jelentése:olyan szájról-szájra terjedő reklám melynek hatása és terjedési sebessége a hálózati csatorna használatával felerősödik." A virusmarketing egy olyan marketing techika, mely arra ösztönzi a weboldalakat, és felhasználókat hogy adják tovább a marketing üzenetet más weboldalaknak vagy felhasználóknak, és ezzel jelentősen hozzájárulnak az üzenet ismerté tételéhez, és hatékonyságának növeléséhez.Az online vírusmarketing szakít a hagyományos kommunikációs metodikákkal, és egészen más módon juttatja el a reklámüzenetet a fogyasztóhoz, mint a klasszikus média. Az online vírusmarketing a kampány indítását követően ugyanis „magára hagyja” az üzenetet a fogyasztókkal. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kampány elindítását követően a virus marketernek (A vírus marketing kampányt irányító személy) egy idő után nem lesz lehetősége a kampány irányítására, befolyásolására. A vírusmarketing-üzenet, ahogy kijutott az Internetre, önálló életre kel, hiszen a terjedésében nem a kiválasztott média játszik szerepet, hanem a reklámüzenet befogadói. A reklámüzenet, avagy a vírusmarketing film befogadóinak szerepe, hogy megnézzék és továbbítsák az üzenetet egy vagy több további fogyasztónak.
A virusmarketing "tárgya" lehet:e-mail, weboldal, alkalmazás, vagy video.
Ügyelni kell rá, hogy tartalmazzon valamilyen értékes megoldást valamilyen problémára, legyen egyedi, informativ. Ha az üzenet nem vág össze a megcélzott közönséggel, nem áll mögötte hiteles személy-akkor az üzenetből sosem lesz virus, és megmarad a reklám szintjén.4. Partner/Affiliate programok: A lényege az, hogy reklámozzuk más kereskedők termékeit, látogatókat irányitunk a weboldalukra, és ha vásárolnak jutalékot kapunk. Ez egy on-line reklámozási módszer, -online kiépitett együttműködés-amikor a hirdető reklámjai megjelennek a partnerprogramban résztvevő honlapokon, -és ha a partnerek honlapjáról érkezik vevő, vagy látogató-meghatározott mértékű jutalékot kap. -A hirdetés formája lehet:reklámcsik, szöveges link, felnyiló ablak, gomb. -Résztvevői tehát:a hirdető, és a hirdetési felületet biztositó partner, a közzétevő website tulajdonos. -Közvetitett tranzakció lehet:átkantintás, regisztráció, megrendelés, vásárlás-ez megállapodás tárgyát képezi-majd ezen tranzakciók után a hirdető jutalékot fizet. A hirdető, és a felületet biztositó között nem áll közvetitő-az átkantintások számát a hirdető rendszere figyeli, és tartja nyilván. Nem keverendő össze a partner program a banner, vagy linkcsere programokkal-amikor a két partner kölcsönösen egymás honlapját reklámozza. Ennél a módszenél főképp nem a látogatók számának növelése a cél, hanem az adott célközönség "beterelése"-és a vásárlások elősegitése. -RRS: Az RSS betűszóra két angol kifejezés terjedt el (attól függően használják, kinek melyik szimpatikusabb):
- Really Simple Syndication ("nagyon egyszerű tartalomösszesítés") vagy a
- Rich Site Summary ("tömör oldal kivonat")
Az RSS előnye, hogy a különböző webes forrásokból származó tartalmakat egy helyre csoportosítja. Így nincs szükség különböző webhelyek felkeresésére ahhoz, hogy eljussunk a bennünket érdeklő legújabb információkhoz. Az RSS segítségével megtekintheti a tartalom összegzését, majd a hivatkozásokra kattintva eldöntheti, mely cikkeket szeretné elolvasni.
Fogalmak:
Az RSS-tartalom: általában szöveges. Többféle forrás ad ki RSS-hírcsatornákat, általában sajtókiadványok vagy személyes webnaplók – más néven blogok. A webnaplók leginkább egy internetes folyóirathoz hasonlíthatók. Az RSS népszerűségének növekedésével új típusú, multimédia-alapú tartalmak is megjelentek, ezek megosztása „podcasting” (iPod-alapú műsorszórás) és „blogcasting” (iPod-alapú szöveges műsorszórás) néven is ismeretes. Így például egyes hírforrások hanganyagként is kiadják az új híreket.
RRS hircsatorna: Az RSS-tartalom kézbesítési mechanizmusát RSS-hírcsatornának nevezzük
RRS olvasóprogram: A legtöbb felhasználó valamilyen ügyfélszoftver segítségével olvassa az RSS-hírcsatornákat. Ezeket az alkalmazásokat RSS-kezelőknek vagy RSS-olvasóknak nevezzük. Az Outlook tartalmazza egy RSS-kezelő funkcióit.
Tehát az RSS-csatornák használatához szükséges egy RSS-olvasó telepítése a felhasználó gépére. Az egyik magyar nyelven elérhető ilyen típusú program a HONet, . Az ingyenesen letölthető, idegen nyelvű hírolvasók között a legelterjedtebb a Feedreader, emellett azonban számos más program is rendelkezésre áll. Léteznek olyan kiegészítő programok is, amelyek a böngészőt vagy a levelezőrendszert teszik képessé RSS-tartalmak megjelenítésére. További információk az RSS-ről az rss.lap.hu oldalon.